lewa grafika

Szkoła podstawowa

Wycieczka do Krakowa

logo creating peace Erasmus

28 kwietnia 2015 r. w ramach unijnego projektu pt. "Creating Peace" ("Tworzymy Pokój") wybraliśmy się na wycieczkę do Krakowa. W końcu mogliśmy zobaczyć Kraków, dawną stolicę Polski. Tam czekało nas spotkanie z legendami, historią Polski, europejską sztuką i teatrem. Podzieleni na dwie grupy - starszą i młodszą - odkrywaliśmy tajemnice dawnego Krakowa.

Na własne oczy zobaczyliśmy gmach Akademii Krakowskiej, gdzie uczyli się znani ludzie z całej Europy, podziwialiśmy ołtarz Wita Stwosza w Kościele Mariackim, rynek z Sukiennicami i przepiękne białe dorożki. Usłyszeliśmy także "na żywo" hejnał grany w Krakowie od XIII wieku.  Zawitaliśmy również na Wawel. Urzekło nas wnętrze Katedry Wawelskiej i zgromadzone tam insygnia władzy. Dzięki opowiadaniom przewodników, poznaliśmy krakowskie legendy o gołębiach, smoku wawelskim i legendę o dwóch braciach, budowniczych Kościoła Mariackiego. Jednak najwięcej emocji dostarczyła nam wizyta w Smoczej Jamie, gdzie dawno temu zamieszkiwał straszny, ziejący ogniem smok, postrach mieszkańców Krakowa i okolicy.

Grupa młodsza uczestniczyła również w spektaklu „Tańcowały dwa Michały” w Teatrze Groteska. Wszystkim podobała się żywiołowa, kolorowa i muzyczna interpretacja wierszy Juliana Tuwima.

Wyjazd do Krakowa był prawdziwym spotkaniem "oko w oko" z historią i sztuką Polski i Europy.

Zobacz galerię...

herb rybnika      godło

e dziennik

LOGO FB  SZKOŁA

LOGO FB  PRZEDSZKOLE

logo bip, kliknij by wejśćlogo stowarzyszenia razem, kliknij by wejść

realizacja: logo wykonawcy tej strony - grafnet